Takaisin blogin etusivulle

Seuraavat vuosikymmenet

Toinen jatkoartikkeli Helsingin KTK:n 70-vuotisesta historiasta.

1950-luvun aikana autokantaamme uudistettiin ja samalla tiedostettiin erikoistumisen tarve. Töitä oli etsittävä uusiltakin osa-alueilta. Jakeluun, maansiirtoon ja kivenajoryhmään ilmottautuneille muodostettiin myös pelisäännöt, jotka mahdollistivat tiettyyn työhön erikoistuneelle tekijälle etuoikeuden.

Oman toimitilan rakentaminen huoltoasemineen Toukolaan, kaluston kehittyminen, terminaalihankkeen käynnistyminen ja liikennealueuudistus hallitsivat 1970-lukua. Ajotilanne oli hyvässä mallissa, vaikka maansiirtopuolella olikin hiljaisempaa. Asiakaskunta muuttui pikkuhiljaa. Helsingin kaupungista tuli iso asiakas ja maanrakennuksen rooli kasvoi. Meistä oli tullut kuljetuspalveluja ostavan yleisön toimintaa edistävä tekijä, joka tarjosi helsinkiläisille yrittäjille ja yleisölle yksinkertaisen, tehokkaan ja toimintakykyisen tilausjärjestelmän ympärivuorokautisine päivystyksineen ja radiopuhelinjärjestelmineen. Autoimme veloituksetta kuljetuspulmien ratkaisemisessa laskenta- ja konsulttityöhön perehtyneen henkilökuntamme avulla.

 

Yhdistysjärjestys ja nimi muuttuivat

Helsingin KTK sai nykyisen nimensä 1970-luvun alussa. Toimintamme monipuolistui oman kuljetus- ja markkinointiosaston myötä. 1980-luvulla kilpailu kuljetusalalla koveni entisestään. Tehostimme markkinointia ja lanseerasimme oman Mestarikuljettaja-koulutuksen. Sen päällimmäisinä aiheina olivat hyvä asiakaspalvelu ja kuljettajan velvoitteet. Palvelumme laajenivat myös muuttopuolelle. Stadin Kuriiri alkoi toimia ja mahdollisti pakettiauton kuljettajille paljon töitä.

1980-luvulla aloimme panostaa enemmän yrityskuvaamme. Vuosi 1984 nimettiinkin asiakaskeskeisyden vuodeksi. Tämän ajan mainoskampanjat toivat autoihimme tutut muurahaiset. Myös Stadin Kuriiri sai oman logonsa. Toimipisteiden määrä supistui kolmeen ja 1980-luvun puolivälissä alettiin suunnitella muuttoa Malmin lentokentän vieressä sijaitsevaan kiinteistöön, joka on toimitilanamme vielä tänäkin päivänä.

 

... Jutun viimeinen osa julkaistaan huomenna!

 

Keräämme tietoja palveluiden käytöstä evästeillä. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisää tietoa täältä.